Wycieczka na Podlasie

W dniu 11.09.2018 r. wczesnym rankiem członkowie Koła Gdańsk wyjechali na wycieczkę na Podlasie. Przewodnikiem naszym była Pani Ania Gierej z którą spotkaliśmy się w Tykocinie.
W Tykocinie zwiedziliśmy synagogę oraz zamek. Następnie udaliśmy się do Białegostoku do pałacu Branickich, dalej przeszliśmy na Stary Rynek odwiedziliśmy Katedrę. W drodze do hotelu poznaliśmy ważniejsze zabytki oraz historię z nimi związaną. Po przyjeździe i zakwaterowaniu zjedliśmy obiadokolację i czas wolny.
W dniu 12.09.2018 r. po śniadaniu i spotkaniu z Panią Anią wyruszyliśmy do Wasilkowa do Świętej Wody i Góry Krzyży ważnym miejscu dla katolików gdzie każdy z nas mógł zostawić krzyż ze swoimi intencjami. Następnie pojechaliśmy do Supraśla do Monastyru oraz muzeum ikon.
W drodze do Kruszynian przejechaliśmy przez Krainę Otwartych Okiennic poznając historię tego miejsca. W Kruszynianach byliśmy w meczecie oraz na cmentarzu muzułmańskim.
W Sokółce odwiedziliśmy kościół Św. Antoniego Padewskiego w którym miał miejsce cud eucharystyczny. Po przyjeździe do hotelu zjedliśmy obiadokolację i mieliśmy czas wolny.
13.09.2018 r. po śniadaniu i wykwaterowaniu pojechaliśmy do Hajnówki do najpiękniejszej cerkwi p.w. Jana Chrzciciela. W Białowieży najpierw zrobiliśmy zakupy produktów regionalnych, następnie w dwóch grupach udaliśmy się do muzeum Przyrodniczo-Leśnego Narodowego Parku Białowieskiego.
Na tym zakończyliśmy program wycieczki. W drodze powrotnej zjedliśmy obiad w Bielsku Podlaskim. Do Gdańska wróciliśmy około północy.