Wycieczka do Płocka

W dniu 14.05.2019 r. odbyła się wycieczka członków Koła Gdańsk do Płocka. W wycieczce uczestniczyło 45 osób w tym 34 osoby niewidome członkowie PZN oraz 11 przewodników.

Po spotkaniu z przewodnikiem Panem Michałem przeszliśmy pod muzeum Władysława Broniewskiego gdzie poznaliśmy historię Płocka. Następnie udaliśmy się nad Wisłę, pod pomnik Bolesława Krzywoustego oraz do katedry. W katedrze w Płocku znajdują się groby Piastów wśród nich Bolesława Krzywoustego oraz Władysława Hermana. Katedra słynie również z oryginalnych drzwi na wzór gnieźnieńskich. W muzeum katedralnym znajduje się oryginalna biblia pisana ręcznie, kielich Konrada Mazowieckiego, relikwiarz herbowy fundacji Kazimierza Wielkiego, wiele przedmiotów sztuki sakralnej. Muzeum diecezjalne powstało w roku 1903. Z kolei udaliśmy się na rynek przy którym mieści się ratusz oraz galeria. Warto wspomnieć, że pierwsze objawienia siostry Faustyny zaczęły się w Płocku.

W rynku w restauracji zjedliśmy smaczny obiad oraz ciastko kawę i herbatę. Ostatnim punktem naszej wycieczki było muzeum mazowieckie w którym obejrzeliśmy dział secesji. O godz. 17-ej wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do Gdańska wróciliśmy przed godziną 21-szą.