Wycieczka do Gdańska

W dniu 8 maja 2018r. dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Rozwoju Borzechowa mogliśmy uczestniczyć w wycieczce do Gdańska. Na miejscu zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i wraz z przewodniczkami udaliśmy się zwiedzać Starówkę. To uroczy zakątek miasta o ciekawej architekturze. Po trzech godzinach spaceru ulicą Długą doszliśmy do Muzeum II Wojny Światowej, które zrobiło na nas ogromne wrażenie. To budynek o dużej powierzchni, z wieloma eksponatami i obrazami. Trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, czas było wracać do domu. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na poczęstunek w McDonald's. Tam odpoczęliśmy i zregenerowaliśmy siły. Ten wyjazd to ciekawa lekcja historii. Zapewne każdy uczestnik wycieczki w Gdańsku był wielokrotnie, a to na zakupach, u lekarza czy u rodziny, ale z pewnością niewielu z nas interesowało się jego przeszłością. W wyjeździe uczestniczyło 55 osób w tym 44 to członkowie i przewodnicy KP PZN w Starogardzie Gd. Na zakończenie prezes Koła podziękowała pani Marii Tomana i Beacie Kornela za napisanie wniosku do Starostwa Powiatowego na wyżej wymieniony wyjazd oraz za dotychczasową współpracę.

Plan imprez na 2018 r.

• 16 stycznia - Spotkanie w bibliotece w Starogardzie Gd.
• 3 luty – Zabawa karnawałowa
• 8 maj – Wycieczka do Gdańska, zwiedzanie starówki i Muzeum II Wojny Światowej
• 25 czerwiec - Wyjazd z okazji Dnia Dziecka do Muzeum Aut i Aquaparku w Kościerzynie
• 9 lipiec - Wycieczka szlakiem dworków i pałaców Północnych Kaszub
• 12 wrzesień - Pielgrzymka do Sanktuarium w Piasecznie i spotkanie integracyjne w Grodzisku w Owidzu
• 14 październik - Teatr Muzyczny w Gdyni, spektakl „Okno na parlament”
• 23 październik – Biała Laska – „Międzynarodowy Dzień Niewidomych i Słabo Widzących”
• 15 grudzień - „Tradycyjne" spotkanie przedświąteczne

Życzenia Wielkanocne 2018

Niech czas Wielkanocny utrzyma nasze marzenia w mocy i wszystkie życzenia okazały się do spełnienia i aby nie zabrakło nam wzajemnej życzliwości abyśmy przez życie kroczyli w ludzkiej godności i niech symbol Boskiego odrodzenia był i będzie dla nas celem do spełnienia.

Wesołych Świąt pełnych radości, pokoju oraz wiele pomyślności i sukcesów Życzy Państwu Zarząd Koła PZN w Starogardzie Gdańskim.

Zabawa karnawałowa 2018 w Starogardzie

W sobotę 3 lutego br. w restauracji "Słoneczna" grupa 63 osobowa członków Koła PZN w Starogardzie Gdańskim bawiła się na zabawie karnawałowej. Koleżanka Marianna Kamysz rozpoczynając imprezę, przywitała przybyłych i życzyła wszystkim udanej zabawy. Żeby mieć siły do tańca zaczęliśmy spotkanie od dobrego obiadu i kawy z ciastem. Gdy zespół "Czarna nuta" zaintonował pierwszą piosenkę ruszyliśmy w tany. Dodatkową atrakcją była lampka szampana, którą wznieśliśmy toast za zdrowie naszej prezes Joanny Grabowskiej z okazji jej urodzin i odśpiewaliśmy gromkie 100 lat. Sześć godzin zabawy upłynęło jakby z bicza strzelił. Zadowoleni i w bardzo dobrych humorach przy pożegnaniach obiecaliśmy sobie, że powtórzymy tak udaną imprezę za rok.

Spotkanie w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. ks. Bernarda Sychty w Starogardzie Gdańskim

Mimo zimowej aury członkowie Powiatowego Koła PZN chętnie przybyli do starogardzkiej biblioteki. Spotkanie odbyło się w dniu 16 stycznia 2018 roku o godzinie 10:30. Rozpoczęło się przywitaniem przez Panią Grażynę Wiśniewską, Kierownika Czytelni Popularnonaukowej, która zaznajomiła grupę z ofertą biblioteki. Zachęcała do wypożyczania audiobooków oraz do uczestnictwa w comiesięcznych prelekcjach na temat zdrowia, czy do zajęć kierowanych do dzieci, również tych z niepełnosprawnością. Następnie wspólnie obejrzeliśmy film z dodatkową ścieżką dźwiękową, ułatwiającą jego odbiór osobom z dysfunkcją wzroku. Spotkanie upłynęło nam w miłej atmosferze przy gorącej kawie i słodyczach, a uczestniczyły w nim 24 osoby.

Serdecznie dziękujemy Panu Radosławowi Spychalskiemu, Dyrektorowi biblioteki oraz jej pracownikom za życzliwość i gościnność.