Wyjazd do teatru

Dnia 14 października 2018 r. grupa 50 osób (w tym 35 niepełnosprawnych) z Koła PZN w Starogardzie Gd. wybrała się do Teatru Muzycznego w Gdyni. Spektakl pt. "Okno na parlament" rozpoczął się o godz. 17:00 i przez dwie godziny rozbawiał publiczność. To niedzielne popołudnie oderwało członków naszego Koła od rzeczywistości i codziennych problemów. W godzinach wieczornych w dobrych nastrojach wróciliśmy do Starogardu Gd. Mamy nadzieję, że i w przyszłym roku uda nam się pojechać na równie ciekawy spektakl.

Wyjazd został dofinansowany ze środków PCPR - PEFRON

Życzenia z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski

Z okazji Międzynarodowego Dnia Białej Laski w imieniu Zarządu Koła Powiatowego Polskiego Związku Niewidomych w Starogardzie Gdańskim przekazujemy wszystkim członkom naszego Stowarzyszenia serdeczne życzenia dużo zdrowia, pogody ducha i siły w pokonywaniu trudności, które napotykamy na naszej drodze.

Prezes Joanna Grabowska

Wyjazd do Piaseczna i Owidza

Tradycją jest, że co dwa lata uczestniczymy w pielgrzymce do Matki Bożej Piaseckiej. W dniu 12.09.2018 r. braliśmy udział we Mszy św. dla chorych. W naszej intencji modlił się duszpasterz osób niewidomych ks. Prałat Stanisław Borzyszkowski. Po mszy udaliśmy się do miejsca cudownego objawienia – źródełka. Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy do "Grodziska" w Owidzu. Po spacerze i zwiedzaniu grodziska zjedliśmy obiad, a na deser kawę i ciasto. O godz. 14:00 członkowie naszego Koła aktywnie brali udział w "Opowieści owidzkiej" wcielając się w rolę aktorów. Było śmiesznie i zabawnie. O godzinie 15:30 wróciliśmy do Starogardu Gd. Ten dzień upłynął nam w miłej atmosferze, a i pogoda dopisała. W wyjeździe uczestniczyło 46 osób.

Urlop

Biuro Koła PZN w Starogardzie Gdańskim w miesiącu sierpniu ma urlop.

Szlakiem Dworków i Pałaców Północnych Kaszub

Dnia 9 lipca br. 46 osobowa grupa z Koła PZN w Starogardzie Gd. udała się na jednodniową wycieczkę. Rozpoczęliśmy ją zwiedzaniem dworku w Sławutówku. Jest to budynek z cegły, stylizowany na zamek. Następnie aleją lip pojechaliśmy do Rzucewa. Pałac ten został odrestaurowany i utworzono w nim Hotel Jana III Sobieskiego. Kolejnym punktem było zwiedzanie rynku i portu rybackiego w Pucku. To najstarsze miasto na Kaszubach, które oferuje turystom rozmaite atrakcje. Warto tam zobaczyć: Muzeum Ziemi Puckiej, kościół, zegar słoneczny oraz port. Po krótkiej przerwie na lody ruszyliśmy do Kłanina. Jest to zespół pałacowo-parkowy. Obecnie można w nim urządzać imprezy okolicznościowe. Ostatnim obiektem jakim zobaczyliśmy to pałac w Krokowej. Odbudowany w 1990r. ze środków unijnych na Kaszubskie Centrum Kultury. Zachwycił nas tam park z wieloletnimi drzewami.W restauracji ,,U Luizy” zjedliśmy obiad a przy kawie był czas na rozmowy i odpoczynek. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Piaśnicy, gdzie oddaliśmy hołd 12 tyś. pomordowanych Polaków w czasie II wojny światowej. Jest to miejsce pamięci i zadumy. Przez całą wycieczkę towarzyszył nam przewodnik pan Jan, który bardzo ciekawie i obrazowo opowiadał o historii zwiedzanych miejsc. W godzinach wieczornych pełni wrażeń wróciliśmy do domu.